En blogg om pyssel med, av och för barn.

onsdag 21 december 2011

Egen receptbok

Att samla att sina favoritrecept i en bok som man sedan kan ge sitt barn när det flyttar hemifrån är en rolig present.

Denna bok fylld med julrecept fick jag av min mamma en jul och nu har jag alla de recept vi brukar laga till jul på ett ställe.


Du behöver:
  • Anteckningsbok
  • Recept
  • Klistermärken eller annat att dekorera med (valfritt)
Skriv helt enkel ner alla dina favoritrecept i en anteckningsbok. Vill du kan du göra register och samla olika maträtter för olika tillfällen på olika ställen, eller så gör du flera olika böcker för olika tillfällen, som min med julrecept.
Sedan dekorerar du den om du vill. Min mamma har använt några klistermärken.

En trevlig present. Man kan ju även ge bort en receptbok till sina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar