En blogg om pyssel med, av och för barn.

torsdag 15 december 2011

Juldekoration

Här kommer en väldigt enkel juldekoration.

Du behöver:
  • Färgat papper
  • Kakformar
  • Bilder eller annat att dekorera med
  • Sax
  • Lim
  • Snöre eller annan upphängningsanordning
  • Glas eller passare


Pressa ut kakformen så att den blir platt. Klipp ut två cirklar som är något mindre än kakformen. Du kan använda ett glas eller annat runt för att få en jämn och fin cirkel. Du kan också använda en passare.



Limma fast en cirkel på varje sida om kakformen och dekorera sedan. Här har jag använt mig av en bild jag skrivit ut, men du kan använda precis vad du vill. Klipp ut en bild ur en tidning, ett gamalt presentpapper, använd paljetter, band, ja variationen är oändlig.


Vill du kunna hänga den i granen fäster du ett snöre längst upp. Det går också bra att limma fast snöre mellan papprena när du limmar ihop dem. Gör du flera kan du sätta ihop den till en snygg girlang.


Själv satte jag fast dem i nyckelband, från skolan jag jobbar på, och så fick de bli medaljer till en av jullekarna på julfesten.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar